Ako je ova procjena točna, ređenje oženjenih muškaraca za svećenike nije daleko. Prema biskupu Erwinu Kräutleru “velika većina” sudionika Sinode o Amazoniji zalaže se za to, a “mnogi” su i za “đakonat žena”.
Prema biskupu Erwinu Kräutleru, jasna većina sudionika Sinode opredijeljena je za ređenje ‘vrsnih muževa’ (‘viri probati’), piše katholisch.de. “Ne znam sigurno, ali procjenjujem da dvije trećine sudionika želi ređenje oženjenih muškaraca”, rekao je Kräutler novinarima u Rimu. “Mnogi” biskupi također se zalažu i za to da žene budu ređene za đakone, dodao je. Kräutler je biskup emeritus brazilske biskupije Xingu i član Sinode koja je u Vatikanu započela u nedjelju i trajat će do 27. listopada.
“Obnovom prakse ređenja ‘vrsnih muževa’ (‘viri probati’) ne radi se o ukidanju celibata”, naglasio je biskup Kräutler. “Ne radi se o celibatu – da ili ne. Riječ je o slavljenju Euharistije – kada tisuće i tisuće crkava Euharistiju slave samo jednom ili dva puta godišnje, Crkva mora nešto učiniti”, rekao je Austrijanac. Kako poboljšati pastoralnu skrb na golemom i ponekad neprolaznom području jedna je od glavnih tema Sinode.
Euharistija je vrhunac vjere. Stoga celibat ne može biti precijenjen, kaže Kräutler: “Radi se o tome da ljudi imaju pristup Euharistiji, oni na to imaju pravo. Isus nije rekao: ‘Ako želite, onda možete’, nego: ‘Ovo činite meni u spomen’. Stoga se postavlja pitanje može li Euharistija biti uvjetovana prisutnošću celibatarca”.
‘Viri probati’ bit će “definitivno” tema i Sinodalnog puta u Njemačkoj
“Nedostatak svećenika nije pitanje samo amazonske regije. Osim toga, spajanjem župnih zajednica na Zapadu svećenici u takvom pastoralu ‘sagorjevaju’ i izravni kontakt s ljudima postaje sve teži. I u Austriji postoje kršćanske zajednice u kojima na Božić, Uskrs, tijekom Velikog tjedna ili na patron župe nema svećenika. Pitanje ređenja ‘viri probati’ stoga je ‘sasvim sigurno’ važno i za Njemačku, Austriju i Švicarsku”, rekao je Kräutler.
Da bi se poboljšala pastoralna briga i ojačala uloga žena u Crkvi, biskup Kräutler se na Sinodi zalaže i i za đakonat u koji bi bile uključene i žene: “Kao što se danas govori o trajnim đakonima, može se govoriti i o trajnim đakonicama u ranoj Crkvi. To je bila praksa i u ranoj Crkvi. Nije dovoljno govoriti samo o zahvalnosti prema ženi u Crkvi ili zahvaliti joj na pripremljenom aranžmanu cvijeća i pročitanim nedjeljnim čitanjima. Pitanje je hitno i ne može ga se odgoditi”. Tema je to koja će se također raspravljati na Sinodi, koja je pak još na samom početku (katholisch.de; fratellanza.net).