Nadbiskup o religijskim elementima na nedavnim prosvjedima: To nije vjera, to je ideologija, ideologiziranje vjere

Foto: HRT, arhivska

Uzinić: Bez obzira na koji se način došlo do cjepiva, to je cjepivo za nas ipak prihvatljivo. “Radije bih umro od cjepiva nego nekome prenio bolest ili smrt”. “Žao mi je što se vjerske osjećaje ljudi zloupotrebljava, što su ljudi očito iracionalni i što se vjera koristi u svemu tome kao nekakav motor za nešto što ne samo da nema veze s vjerom, nego se pravoj vjeri, kršćanskoj vjeri – protivi“.

“Ulje na vatru dolilo je i pismo (Stalnog vijeća) Hrvatske biskupske konferencije, koje ne slijedi poruke pape Franje”, komentirala je voditeljica emisije Otvoreno na HRT-u 23. studenoga na temu društvene podjele oko mjera protiv pandemije. Između ostaloga gosti su odgovarali na pitanja: Što zastupa tiha većina, a što glasna manjina? Zašto se ne vjeruje znanosti? Gdje je granica prava pojedinca i prava zajednice?

Nadbiskup koadjutor Riječke nadbiskupije i apostolski upravitelj Dubrovačke biskupije Mate Uzinić naglasio je da je prestroga osuda toga pisma, jer je ono zloupotrebljeno. “Međutim, u njemu ima elemenata koji nisu toliko istaknuti, a važni su. Recimo, potiče se na promišljanje i na konstruktivnu suradnju. Odbijanje testiranja i cijepljenja nije ono što su biskupi i Stalno vijeće hrvatske biskupske konferencije željeli poručiti s tom porukom”, poručio je.

Dodao je kako ta poruka ne komentira Papine izjave, nego izjave Kongregacije za nauk vjere. “Nakana je bila više govoriti, je li cjepivo prihvatljivo ili nije prihvatljivo. U samoj poruci se govori da bez obzira na koji se način došlo do cjepiva, to je cjepivo za nas ipak prihvatljivo”, istaknuo je nadbiskup Mate Uzinić.

Kazao je kako bi radije tu poruku gledao u kontekstu one poruke pape Franje, kao što je i sam napravio s porukom na svom Facebook profilu.

Radije bih umro od cjepiva nego nekome prenio bolest ili smrt

Komentirao je i prosvjed u Zagrebu. Je li vjeri mjesto u takvom okruženju?

“To nije vjera, to je ideologija, ideologiziranje vjere, a onda to više nije vjera. Osvrnuo bih se na govor koji je jedan od redovnika izrekao. Poznajem ga i žao mi je što je krenuo u tom smjeru, ali u tom govoru se više prikazuje kao aktivist nego svećenik. Nemam namjeru tjerati nikoga da s oltara ljude poziva da se cijepe. To nije naše poslanje. Ne smijemo si dozvoliti da govorimo ljudima da se ne cijepe i uključiti se u aktivizam jer to nije naše poslanje”, kazao je.

“Reći ću samo jednu stvar koja je meni bila poticaj i da se cijepim, i da se trudim oko epidemioloških mjera, i da donosim određene odluke vezane za mjere za ponašanje u crkvi. Ja bih, kao katolički svećenik, puno radije da, ako je to potrebno, umrem zbog toga što sam se cijepio negoli da ja, zbog toga što se nisam cijepio, bilo kome uzrokujem bolest i smrt. To je kršćanski stav, to je stav na koji nas poziva Isus Krist, radije na sebe preuzima zlo negoli zlo čini.

Radije na sebe preuzima muku i smrt, negoli čini da bi drugi umirali ili da bi im bilo loše. On svu našu bijedu preuzima na sebe. Evo u tom kontekstu je Papin poziv na cijepljenje kao čin ljubavi. Žao mi je što se vjerske osjećaje ljudi zloupotrebljava, što su ljudi očito iracionalni i što se vjera koristi u svemu tome kao nekakav motor za nešto što ne samo da nema veze s vjerom, nego se pravoj vjeri, kršćanskoj vjeri – protivi”, kazao je.

Istaknuo je kako je zanimljivo primijetiti da danas u Hrvatskoj imamo mnoge koji se nazivaju katolici, a njihovo vjerovanje nama veze s katoličkim naučavanjem. Rekao je kako je zanimljivo da se isti ljudi koji se zalažu za život, a u drugoj situaciji inzistiraju na pravu za slobodu (hrt; fratellanza.net).

Hvala što ste pročitali ovaj tekst. Ako želite pratiti slične sadržaje, pozivamo vas da zapratite naš WhatsApp kanal fratellanza.net klikom OVDJE ili našu Fb stranicu klikom OVDJE.