Aachenski biskup Helmut Dieser zalaže se za otvaranje katoličke seksualne doktrine i za homoseksualce. “Sada se borimo da kažemo kako nitko ne može izabrati svoju seksualnu orijentaciju, seksualnost je jezik odnosa, prihvaćanja, radosti u životu i zauzimanja jednih za druge”.
To je rečeno u petak u intervjuu za Katholischen Nachrichten-Agentur (KNA) u Aachenu. “To bi se odnosilo i na homoseksualni izraz istospolnog para”.
U reformskoj raspravi Sinodalnog puta Katoličke crkve u Njemačkoj, on vodi forum na temu partnerstva i seksualnosti. “Ako povučemo ovu crtu na forumu, trebali bismo zamoliti Papu da preispita i izmijeni relevantne dijelove Katekizma”, rekao je. “U Njemačkoj ne možemo jednostrano promijeniti nauk. No mi možemo dati zamah, a to i želimo”.
Katekizam Katoličke Crkve (KKC) izričito zabranjuje diskriminaciju homoseksualaca, rekao je. Međutim, istovremeno postoji i uputa da bi homoseksualna osoba trebala živjeti u celibatu. “Crkva je uvjerena da je uzdržavanje također poseban Božji dar. To nemaju svi”.
Svi su ljudi pozvani slijediti Isusa, kazao je biskup. “Ne možemo nekome reći: Nažalost, ti ne, jer nekako ne odgovaraš nekoj normi“. Ljudi koji svoj život nisu mogli razvijati prema prethodno važećem katoličkom pravilu ne bi uvijek ozbiljno griješili i izgubili spasenje Božje. “To bi trebalo prvom prilikom van iz Katekizma”.
Katolički brak za homoseksualce Helmut Dieser isključuje. “Jer bi nas to potpuno stavilo izvan cijele naše tradicije”. Trenutno također ne bi blagoslivljao istospolne parove. “Ne volim ulaziti u sivu zonu ni sam ni s drugima, gdje radim nešto što zapravo nije pokriveno”. Ipak, biskup se zalaže za daljnji razvoj katoličke spolne doktrine. “To je nedovoljno razrađeno“. Neki tvrde da nauk treba samo bolje prenijeti i produbiti. “Ali također mislim da ne uvažavamo cjelokupni fenomen seksualnosti, kako nam to danas mogu opisati humanističke znanosti”, rekao je biskup.
Papa se poziva na Katekizam
Papa Franjo drži se katoličkog učenja o homoseksualnosti iznesenog u Katekizmu kojeg je objavio Ivan Pavao II. Istodobno upozorava – također u skladu s Katekizmom – na diskriminaciju homoseksualnih osoba. “Ako je netko homoseksualac i traži Gospodina te ima dobru volju – tko sam ja da mu sudim?”, rekao je 2013. na konferenciji za novinare na letu iz Rija za Rim. “Katekizam Katoličke Crkve to vrlo lijepo objašnjava, ali kaže: Stanite! Ti ljudi ne smiju biti marginalizirani, moraju se integrirati u društvo”, doslovno je rekao Franjo. “Problem nije u toj tendenciji, ne. Moramo biti braća i sestre…”
Homoseksualnost je u Njemačkoj bila kažnjiva do 1969.
Predrasude, sumnjičenja i progon homoseksualaca i lezbijki imali su u poslijeratnoj Njemačkoj dugu tradiciju, bez obzira na to što veliki dio njemačkog društva u međuvremenu prihvaća homoseksualce. Homoseksualnost je do 1969. bila kažnjiva, jer je u Zapadnoj Njemačkoj bio na snazi zakon još iz vremena kada je Njemačka bila carstvo, a koji je u nacističkoj diktaturi dodatno pooštren. Još 1957. Ustavni sud Njemačke objasnio je da je ovaj zakon u skladu s Ustavom. I DDR je također preuzeo ovaj zakon iz nacističkog vremena. Studentski pokret 1968. i nakon toga nastali socijalni pokreti doveli su do napretka na zapadu. U borbi za ravnopravnost homoseksualaca prednjačile su žene i grupe koje su se borile za ljudska prava – kao na primjer kada je 1992. u “Akciji matičar” 250 istospolnih parova predalo zahtjev kod matičara za vjenčanje. Ali, tek 2001. je socijaldemokratsko-zelena vlada tadašnjeg kancelara Gerharda Schrödera, usvojila tzv. životno partnerstvo. Bio je to značajan korak u borbi za ravnopravnost u Njemačkoj (vatican news; fratellanza.net).