Svećenik Rob Galea, rođen na Malti, postao je poznat po svom glazbenom nastupu u televizijskoj emisiji „X Factor“, a svojim je nastupima u školama, crkvama i na konferencijama došao do stotine tisuća mladih. U intervjuu za katholisch.de 13. travnja objasnio je da je online igrom „MetaSaint“ želio uvesti Crkvu u Metaverse.
Online igra pod nazivom „MetaSaint“ pokrenuta je na Veliki četvrtak na platformi Roblox, popularnoj platformi za online igranje s preko 70 milijuna korisnika dnevno. „Prije svega, nisam mogao ni zamisliti da ćemo biti tu gdje jesmo danas. Stotine tisuća ljudi pratilo je ovu igru na Veliki petak. Kad sam se tek počeo uključivati u scenu igara, u početku sam bio oduševljen. Nisam imao pojma kako sve to funkcionira“, kazao je svećenik za portal Katoličke Crkve u Njemačkoj katholisch.de. S njim je razgovarao Mario Trifunović.
Prije nekoliko godina sada 42-godišnji svećenik Rob Galea osnovao je „Icon Ministry“, koja slijedi misiju evangelizacije na koju je pozvao papa Franjo. Želja mu je naviještati evanđelje svim dobnim skupinama. „Ima 10-godišnjaka kao i 103-godišnjaka. Između ostalog, imamo tečajeve za osobe od 24 do 60 godina, online događaje za mlade i dopiremo do starijih osoba. Međutim, vidimo jaz s ‘generacijom alfa’, djecom od 0 do 13 godina. Njih još nismo dosegli“, kazao je Galea, dodajući da su angažirali marketinšku tvrtku da smisle kako doći do generacije alfa. „Oni su covid generacija s malo društvenih interakcija. Doznali smo da se nalaze na dvije platforme – YouTube i Roblox. Potonji ima oko 70,2 milijuna korisnika dnevno. Tu nije bilo ništa o Bogu, crkvi i vjeri. Pa smo pomislili: napravimo igru. Zatim smo se obratili tvrtki za igre koja je razvila Fortnite i kreirala sadržaj za Nickelodeon. Pitali smo ih bi li nam pomogli izgraditi crkvu na Robloxu. I tako je došlo do suradnje“, kazao je.
Roblox je platforma s desecima tisuća igara. To je metaverzum u kojem sve ove igre međusobno komuniciraju. Postoje igre s preprekama i avanture, kao i križaljke. Ali daleko najpopularnije su igre s preprekama. Stoga se Galea odlučio napraviti igru s preprekama. „To znači da ljudi kontroliraju svoj avatar, vlastiti karakter. Možete ući u katedralu gdje će vas dočekati prekrasni gregorijanski napjevi te Carlo Acutis, Majka Tereza i Augustin. Pri ulasku u katedralu prvo igrače dočekuje dobrodošlica. I dok se polako odvažuju na ovu igru, uče osnove vjere. Prolazite kroz Stari zavjet i učite zašto je Bog stvorio svijet i čovječanstvo. Zatim postoje igre o priči o Mojsiju i jedna o Isusovom životu, smrti i uskrsnuću“, objasnio je.
Odabrali su Carla Acutisa jer je on „mlad čovjek koji jako dobro razumije današnju tehnologiju, virtualni svijet, ali i mlade ljude. Mladić iz ovog stoljeća, netko s kim se i sada možete poistovjetiti. Da je danas još živ, vjerojatno bi se jako angažirao u ovom projektu i uložio srce u njega“, uvjeren je Galea.
Majku Terezu su odabrali da se usredotoče na aspekt milosrđa. „Koliko god je važan osobni odnos s Bogom, on se treba proširiti i na služenje bližnjima“. Tako Majka Terezija pokazuje mladima u ovoj kako možemo služiti drugima. Tu je i teolog Augustin koji je dobro upućen u pitanja vjere, smrti i uskrsnuća. Ove svete žene i muškarci polako i jednostavno objašnjavaju igračima što znači vjerovati.
„U konačnici, svrha igre je da igrači odluče žele li naučiti više o svojoj vjeri i slijediti Isusa. Dakle, možete odabrati da postanete meta sveci. To se radi tako da igrači zapale svijeću kao znak obveze. Nakon što se ova svijeća upali, dobit će anđeoska krila i svijetlu aureolu koju mogu ponijeti sa sobom u druge svjetove igre. Tamo igrači potom mogu vidjeti da su kao meta-sveca odabrali Krista“, pojasnio je. „Ovo je prvi korak, zovemo ga faza navještaja. Kasnije, u drugom koraku, želimo pokušati više povezati igrače sa stvarnim svijetom. No, brinemo o sigurnosti djece, pa ne možemo igračima u igri reći: ‘Hej, dođi u moju crkvu, tamo ćemo te dočekati’. To se zove grooming i zbog toga bismo mogli imati mnogo problema. Jako smo zabrinuti za sigurnost djece. Zato se držimo pojedinačnih biblijskih epizoda, igrica, kako bismo na taj način nešto darovali. Na vama je hoćete li sami ići u svoju crkvenu zajednicu ili skupine mladih“.
U budućnosti se nada da će pronaći načine za stvarno povezivanje igrača s njihovom mjesnom župnom zajednicom u drugom i trećem koraku. „Na primjer, ako igrač želi dodatnu razinu, može otići u mjesnu župu i tamo pokupiti odgovarajući kod. Međutim, još ne znamo kako bi to moglo izgledati“.
Galea kaže da sam nije strastveni igrač. „Ne znam ništa o gamingu, niti imam strpljenja igrati igrice. To je ironija svega, ali sam strastven u svom poslu i pokušavam ga iskoristiti najbolje što mogu. Za ovaj projekt proveo sam mnogo sati razumijevajući platformu i gaming scenu općenito. Prije dvije godine nisam ni znao da tako nešto postoji. A sada smo izdali igru. Ali ono što me najviše zanima je započeti razgovor o vjeri“, rekao je. Dodaje da je bilo kritika kada su najavili da će pokrenuti igru tijekom Velikog tjedna. „Ali to dolazi od onih koji su već u crkvama. Sjede u svojim klupama i zaboravljaju da postoji 70 milijuna drugih koji su na ovoj platformi i koji nemaju priliku ići u crkvu. Roditelji ih ne povedu sa sobom ili oni sami ne idu u crkvu, pa djeca i mladi provode osam i više sati dnevno igrajući videoigrice. Nitko s njima ne razgovara o vjeri, a najmanje oni koji su u svojim crkvama i kritiziraju. No htjeli smo govoriti o Isusu i Evanđelju u Velikom tjednu, najvažnijem tjednu za kršćane. Jesmo li uspjeli? Pa, početne brojke su već pozitivne“.
Na završno pitanje hoće li biti sličnih projekata u budućnosti, Galea jasno kaže: „Nemamo monopol na naviještanje. Zato se nadam da će u budućnosti biti još toga. Bilo je nekih osrednjih pokušaja na platformi, ali nisu uspjeli. Ipak, pretpostavljam da će budućnost donijeti više – onih koji to mogu i bolje od nas“, zaključio je svećenik Galea u intervju (katholisch.de; ika; fratellanza.net).