Tužna epizoda krađe i uništavanja amazonskih simbola
Andrea Tornielli
Krađa, a potom i bacanje u Tiber, triju drvenih amazonskih figurica koje prikazuju mladu trudnicu žalosna je epizoda koja govori sama za sebe. Vrijeđaju osobito reakcije na tu nasilnu i netolerantnu gestu: “pravda je izvršena” – entuzijastično je naslovila vijest jedna talijanska web stranica, nakon što su sramotne slike objavljene po društvenim medijima. U ime tradicije i nauke, s prezirom je odbačen prikaz majčinstva i svetosti života, tradicionalni simbol za domorodačke narode koji predstavlja vezu s našom “majkom zemljom”, koju je na ovaj način definirao sveti Franjo Asiški u svojoj Pjesmi Stvorenja.
Novim ikonoklastima, koji su od mržnje preko društvenih medija prešli na akciju, moglo bi biti korisno pročitati ono što je kazao jedan od novih svetaca kanoniziranih prije nekoliko dana, kardinal John Henry Newman. U svom Eseju o razvoju kršćanske doktrine (Essay on the Development of Christian Doctrine), objavljenom 1878., o prihvaćanju poganskih elemenata u Crkvi, Newman je napisao: “Korištenje hramova, i onih posvećenih pojedinim svecima, ponekad ukrašenih granama drveća, tamjan, svjetiljke i svijeće; zavjetne žrtve u slučaju ozdravljenja od bolesti; sveta voda, azil; svetkovine i liturgijska vremena, upotreba kalendara, procesije, blagoslovi polja, svećenička odjeća, tonzura, bračni prsten, okretanje prema istoku, a kasnije i slike, možda i crkveno pjevanje i Kyrie Eleison: sve ovo poganskog je podrijetla i posvećeno je usvajanjem u Crkvi” (vatican news; fratellanza.net).